Su-22M4 – příprava letounu k letu 1

01.10.2012 napsal: Admin | Rubrika: Speciály

Web je uzamčen - není možné zasílat komentáře a články již nejsou upravovány.

Suchoj Su-22M3K Fitter

Co všechno musí vojenský pilot zkontrolovat než usedne do kokpitu? Na to odpoví další článek speciálu věnovaném stíhacímu bombardéru Su-22M4. V nasledujícím díle se pak konečně naučíme roztočit motor a tím prozatím ukončíme sérii zaměřenou na Su-22.

Všechny odkazy k tématu:

Před letem musí pilot převzít od technika hlášení o připravenosti letounu k letu a kromě toho se přesvědčit, že systém IKV je připraven k letu v integrální (radiální) korekci, že z voliče kursu je do počítače CVM vložen program letu a ARK je naladěno na přívodnou rádiovou stanici.

Su-22M4: Předletová prohlídka

Pilot musí zkontrolovat:

  • Připojení pozemních zdrojů napájení elektrickým proudem
  • Sejmutí ochranných krytů a povlaků
  • Stav kužele vstupního ústrojí
  • Poloha dvířek pro dodatečné přisávání vzduchu
  • Cizí předměty ve vstupních kanálech
  • Poškození potahu
  • Stlačení pneumatik podvozku (zda se nevytvořil „polštář“)
  • Spolehlivé umístění klínů pod hlavní podvozková kola (na doraz)
  • Stav draku, přistávacího zařízení, aerodynamických krytů antén
  • Uzavření provozních krytek
  • Zda nevytéká olej, palivo, hydraulická kapalina
  • Zavěšení přídavných nádrží a munice
  • Zda zavěšená výzbroj nemá vnější poškození

Su-22M4: Činnost před usednutím do kabiny

Pilot musí:

  • Obléci a přizpůsobit individuální padákový systém IPS-72
  • Obléci letecký záchranný pás ASP na padákový systém
  • Dát technikovi letounu povel vyjmout v kabině všechna zajišťovadla, vyjma vystřelovacího sedadla

Prohlídka kabiny:

  • V kabině nejsou cizí předměty
  • Vypínače pyropatron sedadla jsou vypnuty
  • Ovládací rukojeť vystřelovacího sedadla je ve výchozí poloze
  • Na zajišťovacích pákách jsou zajišťovadla vystřelovacího systému (2 kusy), ostatní zajišťovadla provozního systému zajišťovadel vyjmuta z mechanismů vystřelení sedadla a systému odhozu krytu kabiny
  • Lanka úchytů noh uchycena k palubní desce
  • Blokovací lanko sedadla připojeno ke krytu kabiny a zajištěno
  • Provozní páka krytu kabiny v poloze OTKRYTIJE
  • Rukojeť SBROS FONARA zajištěna
  • Závlačka lanka automatického zapojení bloku kyslíkového vybavení BKO zajištěna a hadice spojena s rychlospojem ORK
  • Tlačítko termostatu nastavit na teplotu 15°C až 25°C
  • Lanko pro rozpojení ORK připnuto ke spodní části spoje a k upevňovacímu uzlu v kabině letounu
  • Horní a spodní část rychlospoje ORK jsou spolehlivě spojeny
  • Vypínač SRO vypnut a přepínač nastaven na stanovené číslo
  • Vypínač REDSTVIJE zakryt krytkou a zajištěn
  • Kohout kyslíkového systému otevřen
  • Ovládání tlaku vzduchu v kabině zapnuto (přepínač v poloze VKLJUČENO a zajištěn)
  • Při roztáčení IKV, při připojených pozemních napájecích zdrojích jsou všechny jističe na štítku AZS vypnuty, kromě potřebných pro činnost (roztáčení) IKV a RSBN
  • Vypínače AKKUM. AER. PIT. a GENERATOR ~ TOKA zapnuty

Su-22: Fotogalerie

Ikonka Máte nějaké vlastní zkušenosti s tímto strojem a chcete se o ně podělit? Neváhejte se na nás obrátit!
Ikonka Pokud zde chcete publikovat také své fotografie, stačí se jednoduše zaregistrovat.
Ikonka Autor fotografie: Tomáš M. | Zdroj dat: Jumper | Zpracování článku a grafiky: Hanz (Airbase.cz)
Kde pokračovat?